Bežecké tréningy.
Moje druhé hobby beh.

Mám takú stresujúcu prácu, že jediný spôsob, ako ju dostať z hlavy, je namáhavý beh. 

Môj tréning teraz pozostáva zo znižovaním váhy na 80kg a zvyšovaním výkonnosti až na úroveň 48 VO2max, čo je u mňa 2 tepová zóna pre chudnutie 125-139 tepov za min. a 4 tepová zóna pre výkonnosť 148-156 tepov za min. Kondíciu teraz neriešim, pretože je na dobrej úrovni. Zároveň sa snažím intervalovým tréningom 10X30s šprint, 1min. výklus zvýšiť tvorbu rastového hormónu, aby som pri chudnutí neprišiel o svalovinu ale tuky. 

Pondelok - 15Min klus 101 - 125 tepov, 45Min beh 125 - 139 tepov, 5Min vyklus

Utorok - Veslovanie na trenažéry 45Min 125 - 139 tepov

Streda - 15Min rozcvička, 20Min tempo beh 148 - 156 tepov, 10Min vyklus

Štvrtok - posilovňa prsia a brucho

Piatok - 10Min rozcvička, 10x0.30s interval 1Min oddych, 5Min výklus, joga, vaňa s ľadovou vodou 

Sobota - posilovňa biceps, triceps, brucho 

Nedeľa - voľno, prechádzka


Moje nové max VO2max a dosiahnute  časy.

4.11.2018

Základ je bežecká obuv a športester.  

Na lesný terén, škvaru a nerovný povrch sa mi osvedčili bežecké značkové botasky SALOMON SPEED CROSS 4. Sú síce dosť drahé, ale máte istotu, že na nerovnom povrchu si nevyvrtnete členok. Podrážka v zábere je veľmi účinná a zvršok drží fantasticky členok. Viazanie je šikovne vymyslene, nič neviažete len potiahnete kladku podľa potreby. Je to patent od SALOMONU.     

........................................................................................................................................................................................................

Ďalšia obuv, tentoraz na tvrdý povrch ako je asfalt, panel a betón, ktorú používam od firmy ADIDAS ENERGY BOST. Jedna sa o najnovší model s vysoko odpruženou podrážkou. Keď som si ju prvýkrát obul, tak som si povedal, že už nič iné nebudem na dráhe nosiť. Noha sa v tom nezapotí a od vtedy ma už nebolia ani achilovky. Je to samozrejme drahá zaležitosť, ale oplatí sa. Vydrž ma okolo 1000km, tak to je zhruba na rok pri mojich tréningoch.       


Ďalším nepostrádateľným pomocníkom pri behu je športester. Ja som si najprv zadovážil lacnejší typ od POLARU V400 a neskôr som prešiel na špičkový GARMIN FENIX 5X. Je to niečo ako palubný počítač v aute, akurát že to sleduje ľudské telo. Tých  funkcii je toľko, že som sa ich učil asi tri mesiace. Take hlavne veci sú snímač tepovej frekvencie srdca a zóny aeróbneho a anaeróbneho prahu, prah laktátu, záťažový test, meranie kondície VO2max, kompas, barometer, výškomer, teplota a predpoveď počasia, výpočet podla tréningu dosiahnutie bežeckých časov na 5,10,21 a 42km, mapa celej Európy aj poľne cesty, stačí si v neznámom teréne zadať cieľ alebo okruh  napr. 5km a ono si to samé nájde nejakú trasu po ktorej Vás navedie a vráti aj späť. Využívam to hlavne v zahraničí. Ak idem niekde na túru, tak ak by sa blížila búrka včas Vás na to upozorni. Cez tieto hodinky môžte aj písať a posielať SMS. Ma to bluetooth a wifi pripojenie. Na jedno nabitie vydrží cca 4 dni, čo je dostatočné. Je tam ešte spusta ďalších veci, kore ani nevyužívaním. Ja som si k tomu ešte dokúpil hrudný pas pre Triatlon, hodinka je samozrejme vodotesná. S týmito hodinkami mate dokonalý prehľad o vašej kondícii a zdravotnom stave a nikdy sa nestratíte. Tento luxus však nie je lacná zaležitosť.